- Jaunākās paaudzes Lexus Safety System+ ir ietverta auto standartaprīkojumā, nodrošinot iespaidīgu drošības un palīdzības funkciju klāstu.
- Jaunajam RX neatkarīgajos Euro NCAP drošības testos tika piešķirts augstākais piecu zvaigžņu novērtējums.
- Izturīga konstrukcija un pasīvās drošības funkcijas nodrošina lielisku aizsardzību sadursmes gadījumā.
- Tehnoloģija, kas izstrādāta, lai samazinātu braukšanas slogu un vadītāja nogurumu.
- Jaunais vadītāja noguruma monitors pastāvīgi pārbauda vadītāja modrību un var droši apturēt auto, ja uz brīdinājumiem netiek reaģēts.
JAUNAIS LEXUS RX AR PIECZVAIGŽŅU DROŠĪBU
Lexus Safety System+
Katru reizi, kad sēdies pie stūres, pilnīgi jaunais Lexus RX ir uzdevuma augstumos, lai parūpētos par tavu drošību. Tas pastāvīgi pārbauda apkārt esošo satiksmi un priekšā esošo ceļu, brīdinot par iespējamiem negadījuma riskiem. Kad tas konstatēs apdraudējumu, tas tevi brīdinās un, ja nepieciešams, pielāgos ātrumu, stūrēšanu un bremzēšanu, lai palīdzētu tev izvairīties no negadījuma vai padarītu tā sekas mazāk smagas.
Tā drošības un vadītāja palīgsistēmu klāsts un iespējas ir plašākas nekā jebkad agrāk, pateicoties jaunākās paaudzes Lexus Safety System+ komplektācijai, kas ir iekļauta katra RX modeļa standartaprīkojumā.
Euro NCAP
Šo tehnoloģisko sasniegumu kvalitāte ir palīdzējusi jaunajam RX iegūt augstāko piecu zvaigžņu novērtējumu neatkarīgajā, stingrajā drošības pārbaudē un novērtēšanas programmā, ko veic Euro NCAP. Tie apvieno auto konstrukcijas izturību un tā spēju aizsargāt vadītāju, pasažierus un gājējus avārijas gadījumā. Pārbaudes rezultāti liecina par kopējo rezultātu 90 % pieaugušo pasažieru aizsardzībai; 87 % bērnu un 89 % mazāk aizsargātu satiksmes dalībnieku aizsardzībai, kā arī 91 % par drošības palīdzības funkciju sniegumu.
Sadursmes novēršanas sistēma (PCS)
Sadursmes novēršanas sistēma (PCS) izmanto radaru un kameru, lai nodrošinātu plašāku noteikšanas diapazonu un atpazītu vairāk apdraudējumu veidu. Piemēram, krustojumā pagriežoties pa kreisi vai pa labi, tā var noteikt frontālās sadursmes risku ar pretimbraucošu transportlīdzekli un šķērsojošiem gājējiem. Reakcijas laiks ir īsāks, un ir ieviesta avārijas stūrēšanas palīgsistēma (ESA) ar aktīvo atbalstu, kas acumirklī nodrošina stūrēšanas un bremzēšanas palīdzību, lai palīdzētu noturēt automobili stabilā pozīcijā un tā joslā, ja vadītājs pēkšņi pagriež stūri, lai izvairītos no šķēršļa.
PCS var noteikt pēkšņu, netīšu akseleratora pedāļa piespiešanu, pārvietojoties zemā ātrumā, un novērst potenciāli bīstamu paātrinājumu. Aklo zonu monitors (BSM) un brīdinājums par aizmugurē šķērsojošiem transportlīdzekļiem ar automātiskās bremzēšanas funkciju (RCTA) palīdz drošāk veikt apdzīšanu un manevrēšanu, savukārt brīdinājums par priekšpusē šķērsojošiem transportlīdzekļiem (FCTA), kas ir daļa no paplašinātā drošības komplekta, brīdina par transportlīdzekļu tuvošanos no abām pusēm krustojumos ar sliktu redzamību. Aklo zonu monitors palīdz nodrošināt arī drošas izkāpšanas palīgsistēmas (SEA) darbību automobiļa e-Latch durvju atvēršanas sistēmai, kas neļauj netīšām atvērt durvis, ja no aizmugures tuvojas transportlīdzeklis.
Vadītāja noguruma monitors
Ir tikai dabiski, ka autovadītāji nogurst gara brauciena laikā un tas ietekmē viņu uzmanību un reakcijas līmeni. Lexus risina šo problēmu ar funkcijām, kas samazina braukšanas slogu un seko līdzi vadītāja modrībai. Vadītāja noguruma monitors izmanto virs stūres uzstādīto kameru, lai pastāvīgi pārbaudītu vadītāja stāvokli, atpazīstot, ja viņš(-a) zaudē koncentrēšanos noguruma vai sliktas pašsajūtas dēļ.
Pirmo reizi pasaulē monitors ir savienots ar automobiļa aktīvajām drošības sistēmām: ja vadītājs nereaģē uz brīdinājumiem, tas novērš paātrinājumu un aptur auto, aktivizējot avārijas gaismas.
Proaktīvā braukšanas palīgsistēma
Proaktīvā braukšanas palīgsistēma (PDA) darbojas, braucot zemā ātrumā pa pilsētu. Tā izmanto automobiļa priekšējo kameru, lai noteiktu apdraudējumus, piemēram, gājējus, kas gatavojas šķērsot ielu vai pārvietojas pa ceļa malu, malā stāvošus auto un velosipēdistus.
Garos braucienos pa šoseju dinamiskā radara kruīza kontrole (DRCC) uztur drošu, noteiktu attālumu no priekšā braucošā transportlīdzekļa, vajadzības gadījumā pazeminot RX ātrumu, līdz tas apstājas. Tā reaģē uz balss komandām un automātiski pielāgo auto ātrumu, tuvojoties līkumam, lai nodrošinātu vienmērīgu un stabilu kustību. Sistēma var arī pielāgot ātrumu, lai novērstu transportlīdzekļa apbraukšanu pa nepareizo pusi uz vairāku joslu ceļa.
Joslas saglabāšanas palīgsistēma (LKA) un brīdinājums par izbraukšanu no joslas (LDA) palīdz noturēt auto joslas centrā, savukārt ceļa zīmju atpazīšanas palīgsistēma (RSA) vadītāja daudzfunkcionālajā ekrānā atkārto brīdinājuma un ceļa zīmes galvenajā maršrutā ar saiti uz DRCC, lai vadītājs varētu ērti pielāgot ātrumu, mainoties tā ierobežojumam. Nakts braukšanu drošāku padara automātiska priekšējo lukturu pārslēgšana starp tuvajām un tālajām gaismām — adaptīvā tālo gaismu sistēma (AHS) vai automātiskās tālās gaismas (AHB) — atbilstoši modeļa specifikācijai.
Lai gan šīs funkcijas nodrošina visaptverošu komplektu — kopā ar automātiskajām stāvvietā novietošanas funkcijām — tas vēl nav viss: bezvadu programmatūras atjauninājumi ļauj ērti atjaunināt un paplašināt sistēmas bez nepieciešamības vest auto uz darbnīcu.