Ātrā atlase

LEXUS JAUNAIS LUKSUSA KLASES KROSOVERA FLAGMANIS L

Pilnīgi jaunā koncepta pirmizrāde Ziemeļamerikas starptautiskajā auto izstādē. DETROITA, 2018. gada 15. janvāris. Tāpat kā izkausēts metāls, no kā tiek kalts smalks japāņu zobens, Lexus LF-1 Limitless konceptauto līnijas var veidot Lexus luksusa klases krosovera flagmaņa nākotni.

Lexus izveidoja luksusa klases krosoveru segmentu pirms divām desmitgadēm ar RX 300 pasaules mēroga pirmizrādi Detroitā. Tas joprojām ir pārdotākais luksusa klases krosovers, neskatoties uz gandrīz 50 konkurentiem, kas kopš tā brīža ir ienākuši segmentā.

Tagad Lexus LF-1 Limitless konceptauto ievieš jaunu luksusa klases automobiļa žanru: krosovera flagmani. Apvienojot augstu veiktspēju ar neierobežotu greznību, Lexus LF-1 Limitless ir tehnoloģiju, inovāciju un jaunākās Lexus dizaina evolūcijas piemērs.

Ar tā neierobežoto potenciālu un iespējām šis konceptauto pielāgojas mūsu klientu mainīgajam dzīvesveidam. Arī piedziņas iespējas ir neierobežotas. LF 1 konceptauto var būt degvielas šūnu, hibrīda, uzlādējamā hibrīda, benzīna vai pat pilnībā elektriska piedziņa. Aptuveni līdz 2025. gadam ikviens Lexus modelis visā pasaulē būs pieejams vai nu kā elektrificēts modelis, vai arī ar elektrificētu opciju.

DIZAINA VALODA

LF 1 novatoriskais gars tika radīts studijā “CALTY Design Research” Kalifornijā. Tā dizaina valoda sakņojas vienkāršajā, bet elegantajā dizaina koncepcijā, kas nodēvēta par izkausētu Katana zobenu. Šī dizaina vizualizācija apvieno šķidrā metāla organiskās formas ar tradicionālā japāņu zobena asajām malām. Doma par pāreju no gludas, plūstošas masas uz cietu, noslīpētu formu ir LF 1 Limitless plūstošā, bet agresīvā dizaina pamatā.
“CALTY Design Research Inc.” prezidents

Kevins Hanters (Kevin Hunter)

„Tā ir mūsu vīzija par jauna veida automobili, kas sniedz krosovera iespējas, neatsakoties no mūsdienu labāko sedanu snieguma un greznības.”

“LF-1 Limitless konceptauto ietver izdomas bagātu tehnoloģiju un rada spēcīgu emocionālu saikni, uzlabojot gan vadītāja, gan pasažieru cilvēcisko pieredzi.” Kevins Hanters (Kevin Hunter), “CALTY Design Research Inc.” prezidents.

Galvenais ir pareizās proporcijas. Lexus LF-1 izceltā paneļa un ass attiecība piešķir tam atlētisku profilu, kas drīzāk atgādina klasisku sporta auto, nevis universāli. Apvienojumā ar salonu, kas atrodas dziļi aizmugurējo riteņu piedziņas šasijā, un agresīvajiem 22 collu riteņiem, ko tik tikko nosedz izliektie spārni, LF-1 spēcīgais koptēls acumirklī parāda tā veiktspējas nodomus. Zemā jumta līnija un paaugstinātais braukšanas augstums vēl vairāk uzsver, ka šis ir krosovers, kas paredzēts veiktspējai ar praktiskumu.

Tāpat kā visiem pašreizējiem Lexus modeļiem arī LF-1 vārpstveida reste ir galvenais dizaina elements. LF-1 tas ir izcelts vēl vairāk ar detaļām, kas liek domāt, ka vārpstveida forma sākas automobiļa aizmugurē un turpinās uz priekšu virzienā uz pārsegu. Pašā restē ir iestrādāts trīsdimensiju dizains ar krāsām, kas radītas CALTY. Šķautnes, kas izstarotas no centrālās emblēmas, atgādina magnētu, kas pievelk metāla skaidiņas. Hroma vietā LF-1 izmanto LED apgaismojumu ap resti, kas sagaida vadītāju.

“Tādi Lexus modeļi kā RX ir palīdzējuši veicināt luksusa klases SUV popularitāti visā pasaulē. Šī jaunā krosovera koncepcija atspoguļo nākotni, kas ietver augsta līmeņa dinamiskās iespējas un lietderību, ko papildina aizraujošāks, emocionālāks dizains, un mēs ceram, ka tas izaicinās šajā kategorijā gaidīto,” sacīja Jošihiro Sava (Yoshihiro Sawa), “Lexus International” prezidents.

LF-1 profilā izcelts plūdums no priekšpuses uz aizmuguri, sākot ar spārnu līniju, kas stiepjas no pārsega līdz pat D statņa apakšai. Šī līnija kontrastē ar sarežģītākām virsmām zem tās, piemēram, plato, krokotu priekšējo spārnu, kas pāriet uz gludām, dziļi izgrieztām priekšējām durvīm. Tālāk virsbūve ir nedaudz izvirzīta, lai aptvertu aizmugurējo riteni, piešķirot LF-1 kolas pudeles formu, kas atgādina klasisku amerikāņu sporta auto.

Sadalītais spoileris piesaista skatienu Lexus LF-1 jumta aizmugurē, taču katrā aizmugurējā paneļa collā ir atrodami interesanti izliekumi un detaļas. Skaisti veidotās atveres abos stūros varbūt izskatās kā izplūdes caurules, bet patiesībā tās ir atveres, kas virza gaisu gar aizmugurējiem riteņiem. To arkas kalpo kā spēcīgi balsti skulpturālajiem aizmugurējiem lukturiem, kas sniedzas krietni pāri virsbūvei.

GREZNS KOMFORTS

Grezns komforts katram pasažierim bija CALTY mērķis, veidojot auto salonu. LF-1 ievēro japāņu omotenashi jeb viesmīlības tradīciju, ar vienādu aizrautību sagaidot ikvienu, kas iekāpj salonā. Vadības panelis ir veidots tā, lai vadītājs varētu koncentrēties uz veicamajām darbībām; uzmanību traucējošu analogo pogu un slēdžu vietā tas ietver ar kustību aktivizējamas vadības ierīces un tieši priekšā novietotu minimālisma stila displeju.

Priekšējā pasažiera telpa ir daudz atvērtāka ar vēl mazāk vadības ierīcēm un plašu, viegli pieejamu instrumentu paneli. Tie, kas atrodas aizmugurē, var izbaudīt tādus pašus sēdekļus kā priekšā sēdošie ar plašu vietu kājām un atsevišķiem ekrāniem klimata kontroles vai izklaides iespēju regulēšanai.

Iekšējo apdari rotā metāliski elementi, kas ir ideāls rozā zelta un vara sajaukums un atgādina virsbūves krāsu, bet ar satīna apdari siltākai sajūtai. Akcenti ap instrumentu paneli un uz stūres vēl vairāk uzlabo vadītāja vietas izjūtu un noskaņu. Papildu metāliskie akcenti visā salonā kontrastē ar tumšo Cocoa Bean ādas apdari un sēdekļiem, kas pārklāti ar Chiffon White perforētu ādu.

Arī apgaismojumam ir svarīga loma salona izskata un noskaņas radīšanā. Nospiežot pogu START, tiek aktivizēts dramatisks salona apgaismojuma aranžējums, pamatojoties uz izvēlēto braukšanas režīmu. Lai panāktu pieklusinātu efektu, koka durvju apdarē iestrādātās smalkās perforācijas ļauj netiešai gaismai no miniatūrām gaismas diodēm spīdēt dažādās krāsās, papildinot griestu gaismekļus.

Tehnoloģijas papildina LF-1 grezno noskaņu, paplašinot vadītājam piedāvātās iespējas. Piemēram, LF-1 režīms Chauffeur nodrošina brīvroku vadību, pateicoties elektriskai stūrēšanai, bremzēšanai, paātrinājumam, gaismām un signāliem.

Saistošākai braukšanai visas piedziņas vadības ierīces un režīmu displeji atrodas uz stūres, lai vadītājs varētu koncentrēties uz ceļu. Rezultāts ir ērta, bezrūpīga braukšana ar maksimālu efektivitāti un samazinātu negadījumu risku. Uz stūres esošie slēdži ļauj pārslēgt ātrumus manuālajā režīmā sportiskākiem braucieniem, bet pogas stūres apakšējā daļā ļauj aktivizēt standarta braukšanas režīma opcijas, piemēram, stāvēšanu un atpakaļgaitu.

Ir arī četrdimensiju navigācijas sistēma, kas balstīta uz tradicionālajām sistēmām, pievienojot laika elementu. Tā darbojas kā pasažieru konsjeržs, kas paredz vadītāja un pasažieru vajadzības, pamatojoties uz ieplānotā brauciena progresu, satiksmes un ceļa apstākļiem, un iesaka degvielas apstāšanās vietas, atpūtas pārtraukumus un restorānus, pat piedāvā rezervēt viesnīcu. Navigācijas un maršruta informācija tiek parādīta paneļa monitorā, aizmugurējo sēdekļu ekrānos vai ar bezvadu savienojumu tiek nosūtīta uz pasažieru planšetdatoriem un viedtālruņiem.

Skārienjutīgās taktilās vadības ierīces ir viegli sasniedzamas no stūres saskarnes ar 4D navigācijas sistēmu un integrētām komforta un izklaides sistēmām. Ar ādu pārklātajā centrālajā konsolē iestrādātais skārienpaliktnis atbalsta rakstzīmju atpazīšanu datu ievadei. Papildu taktilais kontrolieris aizmugurējā sēdekļa viduskonsolē ļauj pasažieriem pašiem izvēlēties savu komfortu un izklaidi.

Ar novatoriskajām tehnoloģijām un valdzinošo stilu Lexus LF-1 Limitless konceptauto atspoguļo potenciālu, kas ļauj topošajiem luksusa klases klientiem sniegt patiešām lielisku pieredzi.